A dél-koreai közlekedési miniszter bejelentette lemondását a Jeju Air légitársaság katasztrofális eseményei kapcsán.


A 2024. december 29-ei dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség miatt felelősnek érzi magát az ország közlekedési minisztere, ezért hajlandó megválni posztjától, miután tisztázódtak a szerencsétlenség körülményei. Repülésbiztonsági szakértők a tragédia egyik okaként jelölték meg, hogy a repülőgép navigációjáért felelős antennát szabálytalanul helyezhették el, valamint a baleset helyszínén épített kerítésfal építése is szabálytalan lehetett.

Pak Szangvu dél-koreai közlekedési miniszter kedden bejelentette, hogy felelősnek érzi magát a december 29-i repülőgép-szerencsétlenség miatt, és a tragédia körülményeinek tisztázását követően kész lemondani posztjáról.

A közlekedési minisztérium egyúttal közölte, hogy az ország repülőterein korszerűsíteni fogják a gépek biztonságos leszállását szolgáló irányítórendszereket, amelyek hiányosságai feltehetően hozzájárultak a 179 halálos áldozatot követelő balesethez.

amelyek miatt a Muan nemzetközi repülőtéren az irányítórendszert kiegészítő szerkezetre szerelték.

Ahogy azt az Index megírta, a dél-koreai Jeju Air járata 2024. december 29-én reggel leszállás közben letért a kifutópályáról és egy betonból épült kerítésfalnak ütközött a Szöultól mintegy 288 kilométerre délnyugatra fekvő Muan repülőtéren. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül csak a személyzet két tagja élte túl a balesetet. Két thaiföldi állampolgár kivételével az összes utas dél-koreai volt.

A repülésbiztonsági szakértők hangsúlyozták, hogy a robbanáshoz vezető körülmények között kulcsszerepet játszott a navigációs antennák elhelyezése. A megszokott fémtorony helyett egy ideiglenes betonfalra rögzítették az antennát, amelyet ők túlságosan stabilnak és merevnek ítéltek, ráadásul a kifutópálya végéhez is túl közel helyezték el.

Bár az illetékesek szerint az építkezés a nemzetközi és hazai előírásoknak megfelelően zajlott, a rendőrség január 2-án razziát végzett a Jeju Air és a Muan repülőtér irodáiban. A hatóságok vizsgálatot indítottak az irányítórendszer ellenőrzésével, valamint a baleset helyszínén emelt kerítésfal építésének körülményeivel kapcsolatban.

A hatóságok bejelentették, hogy a balesetet szenvedett repülőgép egyik hajtóművében madártollakat találtak, ami megerősíti azokat a videófelvételeket, amelyek szerint a gép landolása előtt madárrajjal ütközhetett. A repülés utolsó pillanatairól a baleset során megsérült két feketedoboz nyújthatja a legfontosabb információkat. Ugyanakkor azt is közölték, hogy bár a pilótafülke hangrögzítőjének adatainak feldolgozása a múlt héten befejeződött, a hanganyagokat valószínűleg nem hozzák nyilvánosságra, mivel a nyomozás részei. A repülési adatrögzítőből származó fájlok kinyerése pedig további két napot igényel - áll a nyilatkozatban.

A helyzet továbbra is rejtélyes, hiszen nem világos, miért nem nyíltak ki a repülőgép futóművei. Emellett az is kérdéses, hogy mi motiválta a pilótát arra, hogy egy második leszállási kísérletet tegyen, miután értesítette a légiforgalmi irányítást a madárrajjal való ütközésről.

Related posts