Félelem és izgalom tölti el, amikor a szolnoki Kecskeszigetre lép!


Az ördög bűzét orrfacsaró erővel érezni, a magányos emberi drámák súlyát mellkas-szorítóan megélni, megalázva és meggyalázva lenni egy léhűtő ismeretlentől – mindez egy sötét és feszültséggel teli világot fest elénk. Ugo Betti drámája nem csupán egy szívdöfés a már sebekkel teli lélekben, hanem egy mélyen megindító folyamat, ahol a fájdalom és a szenvedés keveredik. A Kecskeszigeten játszódó bűntény, a Szolnoki Szigligeti Színműhely színpadán, életre kelti a titkokat és a sötét múltat, melyek mindenkit megérintenek.

A Szolnoki Szigligeti Színműhely egyik leghidegrázóbb drámája kétségtelenül a Bűntény a Kecskeszigeten című színmű.

Az olasz Kafkaként is ismert és "elismert" Ugo Betti írói vénáját két világháború vérengzése töltötte fel zsenialitással. Az első világégéskor még maga jelentkezett önként katonának, félbehagyva jogi tanulmányait, hogy német fogságban vesse papírra a borzalmak okozta impresszióit. A háború igazságtalanságai elől annak lezárultakor az igazságszolgáltatásba menekült - visszaült az egyetemi padsorokba, majd bíró lett.

A Kecskeszigeten játszódó bűntény története a második világháború utáni időszakban született.

A két világháború között a fasiszták azzal vádolták, hogy zsidó. A felszabadulás után pedig az új rendszer azzal, hogy fasiszta. Betti egész életében a gonosz a nyomdokaiban lépdelt, ám drámáinak lényegét nem az üldözési mániája diktálta, hanem a sátán pszichológiájának értelmezése.

A Bűntény a Kecskeszigeten című alkotás, amely a szakmai körökben hivatalosan színműnek vagy drámának számít, számomra inkább egy letisztult, mégis izgalmas pszichothriller. A történet Dél-Olaszország egy távoli, kecskerágta növényzettel benőtt kopár szigetén játszódik, ahol három nő él egymás mellett: az ifjú özvegy, Agata, a lányával, Silviával, és a sógornőjükkel, Piával. Kecskéket tartanak, ezek húsával, tejével és bőrével biztosítják mindennapi megélhetésüket. Az évek során azonban a szavak, különösen a kedvesek, szinte teljesen eltűntek a kapcsolataikból. Az egyetlen férfi, aki időnként megjelenik az elhagyatott portájukon, Edoardo, a városból érkezett, kissé naiv cserekereskedő, de vele még a beszélgetés is szinte értelmetlen.

A Szolnoki Szigligeti Színműhely újabb remek előadással szórakoztatott

E kies pusztaság tákolt kunyhójához érkezik meg a második világháború végén fogságból szabadult Angelo. Rejtélyes a múltja, titokzatos a szándéka. Miért épp a talján Kecskeszigetekre érkezett meg Afrikából? Azt állítja Agatának, hogy a férjével harcolt, s az ő kérésére jött, segíteni. A szószátyár és dologtalan Angelo rövid időn belül mindhárom nőt megszédíti. A megkeményedett szívű Agatát, a porlepte Piát, és még a tapasztalatlan Silviát is hatalmába keríti szuggesztív erejével. Ahogy telnek a napok, egyre inkább elhatalmasodik a sátán akarata. Angelo nem más, mint a kecskeszarv és pata nélküli ördög a Kecskeszigeten...

Related posts