Fejlesztési munkálatok miatt módosul a menetrend Szeged és Orosháza között, ami hosszabb utazási időt eredményez. Kérjük, hogy az utasok számítsanak a késésekre!

A MÁV a felújítás befejeztével hézag nélküli vágányokat ígér, ami jelentős javulást hoz a Hódmezővásárhely és Orosháza közötti vasúti közlekedésben. Jelenleg a vonatok késése már 6 percet is elérhet, sőt, néha a 10 percet is meghaladhatja. A felújítás ideje alatt vonatpótló buszok fognak közlekedni Szeged és Orosháza között, amely az utasok számára nem éppen kedvező megoldás. A MÁV tájékoztatása szerint a munkálatok idején, egészen őszig, 30-40 perces eljutási idővel kell számolniuk az utasoknak.
A MÁV már készítette elő az új vasbeton talpfákat a pénteken induló pályakarbantartási munkálatokhoz, melyek Hódmezővásárhely és Orosháza között zajlanak majd. A felújítást már a héten megkezdik, és a vágányzárat a nyári szünetre időzítették. A tanév végével csökken az utasforgalom, így a korlátozások, menetrendi változások és átszállások csak kevesebb utast érintenek – tájékoztatott a MÁV kommunikációs igazgatósága.
Zökkenőmentes vágány
Június 21-től jelentős pályakarbantartás veszi kezdetét Hódmezővásárhely és Orosháza között, amely során átjárófelújításra is sor kerül. A munkálatok célja a vasúti pálya állapotának javítása, így a sebességkorlátozások eltörlése mellett a 135-ös vonalon 14 kilométeren ismét 80 km/órás sebességhatárt állapítanak meg. Ez a felújítás a Szeged-Békéscsaba vonalon évekkel ezelőtt megkezdett korszerűsítési projekt utolsó lépése lesz. A két város közötti szakaszon hézag nélküli vágányt alakítanak ki, így a pálya állapota miatt eddig érvényben lévő sebességkorlátozások is megszűnnek, lehetővé téve a gyorsabb közlekedést.
MÁV: Az utasokat vonatpótló buszokkal szállítják.
Az ősz elejéig tartó beruházás augusztus 15-ig érinti a Szeged-Békéscsaba vonal forgalmát, ez alatt az idő alatt jelentősen módosul a menetrend. A felújítás alatt pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között. Rossz hír, hogy 30-40 perccel hosszabb eljutási idővel is számolhatnak az utasok.
120 méter hosszú síneket fektetnek le.
A munkálatok során sín- és váltócseréket végeznek, mintegy 3800 talpfát cserélnek tartósabb vasbetonaljakra. A hézag nélküli vágányok kialakításához 120 méteres, úgynevezett hosszúsíneket fektetnek le, sínhegesztést végeznek. Kicserélnek, illetve pótolnak több mint 3100 tonna zúzottkövet.
A kilenc héten át tartó pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. irányítja, körülbelül 100 szakember aktív részvételével. A projekt finanszírozása a MÁV saját tőkéjéből történik, összesen 1,2 milliárd forint értékben.