Fordulópont a Ferrari történetében? Fedezd fel, hogyan változtathatja meg a most bemutatott újításuk a csapat jövőjét! | M4 Sport

Megfordulhat a Ferrari sorsa a szezon során? A közelgő hétvégén Belgiumban végre bevetik azt a régóta várt fejlesztést, amely a csapat idei autójának alapvető problémáit hivatott orvosolni.
A Ferrari legújabb filmes napja a múlt hét közepén zajlott Mugellóban, ahol a csapat két állandó versenyzője, Charles Leclerc és Lewis Hamilton tette próbára az új hátsó felfüggesztést. A tesztelés folyamata kedden kezdődött Antonio Giovinazzi vezetésével, aki egy rövid, 15 kilométeres bejáratót teljesített. Ezt követően szerdán már a 200 kilométeres filmezés következett, amely során először Leclerc, majd Hamilton is lehetőséget kapott arra, hogy felmérje a frissített felfüggesztés teljesítményét és hatásait a pályán.
A tesztnek azért is volt nagy jelentősége, mert ezen a hétvégén Belgiumban az év harmadik sprinthétvégéjét rendezik meg, vagyis pénteken egyetlen szabadedzése lesz csak a mezőnynek gyakorolni, utána már élesben megy a küzdelem. A vörösök a filmes nappal előre teljesítették a hiányzó köröket, hogy felkészültebben és magabiztosabban vághassanak neki Spának.
Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke év eleje óta folyamatosan hangsúlyozza, hogy a csapat idei autója valójában nem olyan gyenge, mint ahogy azt sokan gondolják. A legnagyobb kihívásuk az, hogy nem képesek maximálisan kihasználni az autóban rejlő lehetőségeket. Az okokkal kapcsolatban azonban a csapat végig titokzatoskodott, konkrét problémáikat nem osztották meg a nyilvánossággal, így a szurkolók és szakértők is csak találgathatnak.
Az évnyitó Ausztrál Nagydíj máris felfedte, hogy komoly gondok rejtőznek az SF-25-ös hasmagasságában. Kínában, amikor Lewis Hamiltont kizárták a túlzottan elvékonyodott kopólemez miatt, világossá vált, hogy a Ferrari csapata valós problémákkal küzd ezen a területen – különösen az autó hátsó részén. A figyelmeztető jelek egyértelműek voltak: míg Sanghajban Hamilton még sikerrel zárta a sprintfutamot, a következő hétvégéken a Ferrari teljesítménye drámai csökkenést mutatott. Charles Leclerc, aki extrém, túlkormányzottságra hajló beállításokkal próbálta kihozni a maximumot az autóból, sajnos tapasztalta, hogy annak teljesítménye folyamatosan ingadozik, és nem egyszer nagy kilengéseket mutatott.
Az SF-25 hol túlkormányzott volt, hol alulkormányzott, hol versenyképesebbnek tűnt, hol elveszett a középmezőnyben, miközben Hamilton folyamatosan az egyensúlyra és a bizalomhiányra panaszkodott.
A hátsó futómű merevsége nem volt elegendő ahhoz, hogy az autó hasát alacsonyabb hasmagasság mellett is stabilan rögzítse, anélkül, hogy a kopás miatt aggódniuk kellett volna.
A mugellói tesztről származó kiszivárgott képek tanúsága szerint a hátsó felfüggesztés jelentős, bár látszólagos kisebb változásokon esett át. Az új dizájn szerint a felső lengőkar elülső része néhány centiméterrel alacsonyabbra került rögzítésre az autó vázához, pontosabban a váltóhoz. Ilyen irányú módosításokat már korábban is megfigyelhettünk a Mercedes és a McLaren autóinál.
Szakértők véleménye szerint a bekötési pont módosítása mellett a burkolat alatti struktúrában is észlelhetők változások. Ahhoz, hogy a megoldás optimálisan működjön, erősebb rugók beépítése vált szükségessé. Amennyiben ezek az új rugók az autóba kerültek, a csapat nagy valószínűséggel a korábban gyengének számító bekötési helyet, a váltóházat is átalakíthatta.
Az új felfüggesztés bevezetésének elsődleges célja a Ferrari autójának teljesítményének hatékonyabb kihasználása és stabilizálása. A csapat reményei szerint ez az innováció lehetővé teszi számukra, hogy a gyors és lassú kanyarokban egyaránt kiemelkedően teljesítsenek, megszüntetve az eddigi kompromisszumokat. Különösen a lassú kanyarok kihívása jelentett eddig gyenge pontot számukra, így itt várják a legnagyobb előrelépést. A hasmagasság stabilizálása kulcsszerepet játszik, hiszen a leglassabb szakaszokban a levegőáramlás gyengülése miatt a padlólemez távolabb kerül a talajtól. A csapat mostantól alacsonyabbra állíthatja az autót, miközben megszabadulhat a lemezkopás miatt esetlegesen bekövetkező kizárásoktól való félelemtől.
Az új felállással a versenyzők is magabiztosabbá válhatnak a volánnál, mert kiszámíthatóbb lehet az autójuk viselkedése, stabilabb az egyensúlya, jobb a tapadása. "Anélkül, hogy részletekbe bocsátkoznék, a célunk, hogy javítsunk az autó egyensúlyán, és segítsük a versenyzőket" - magyarázta Jérome D'Ambrosio helyettes csapatfőnök a Ferrari újításairól még Silverstone-ban. "Ebben van teljesítmény. Néha nehéz előre megmondani, mekkora javulást hozhat a pályán. Aerodinamikai téren nem mondanám, hogy megvan az egy az egyben megfelelés. Gyakran tudod, hogy mennyi leszorítóerőt hoz, de az autó egyensúlyára is van hatása, a versenyzők elvárásaira, stílusára. Az autó egyensúlyának javítása tehát egy objektív pont. Ha látod, hogy az autó túlságosan ideges vagy alulkormányzott, ez javítani fog a teljesítményen."
A Ferrari az utóbbi hétvégéken figyelemre méltó fejlődést mutatott be, különféle újítások révén. Az osztrák verseny során bevezették az új padlólemezüket, amely jelentős mértékben megnövelte a leszorítóerőt, és ezzel a versenyzők is optimistábbá váltak. Különösen Hamilton nyilatkozataiból érződött, hogy a vörösök kezdenek a jó irányba haladni. Leclerc is utalt arra, hogy a még hátralévő fejlesztésekkel, különösen a felfüggesztés terén, még közelebb kerülhetnek a McLarenhez.
A Ferrari számára az új felfüggesztés egy új lehetőséget nyújt. Ez a lehetőség abban rejlik, hogy megszilárdíthassák második helyüket a bajnokságban, és végre a McLaren legfőbb kihívóivá váljanak, ahogyan azt a szezon kezdetén is megfogalmazták. Mindezek mellett pedig a futamgyőzelmek ígérete is ott lebeg a levegőben, amelyek pozitívabbá tehetnék a szezont, különösen a csalódást keltő első félév után.