Az évszázad baranyai hídépítése jelenleg a megvalósítás izgalmas szakaszában tart. A tervek szerint a híd nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem a térség fejlődéséhez is jelentős mértékben hozzájárul. Az építkezés folyamata során számos modern technoló


Fotó: Magyar Építők - Így néz ki majd a mohácsi Duna-híd

Mohácson, a városi oldalon már a hídfő építésének előkészítő munkálatai zajlanak,a szigeten a terep előkészítésén, rendezésén dolgoznak, a Dunán pedig áll Közép-Európa legnagyobb úszódaruja, a Clark Ádám. Mindeközben az 57-es számú főút kétszer két 2×2 sávossá bővítése is látványosan halad.

A Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Zrt. különleges vendégeként a bama.hu csapata bepillantást nyert a mohácsi híd építésének izgalmas munkálataiba, és tanúja lehetett a projekt előrehaladásának.

A vasúti sínek másik oldalán már teljes gőzerővel folynak a mohácsi hídfő építésének előkészületei. Itt egy impozáns, ideiglenes töltés is kialakításra került. Eközben a szigeti oldalon sem állnak meg a munkálatok: a terület rendezése és az ott található épületek lebontása zajlik, hogy helyet adjanak az új fejlesztéseknek.

Az 57-es számú főút fejlesztése keretében, amely az autópályától egészen a hídig terjed, jelenleg négysávosítási munkálatok folynak. A hídépítők éppen azon dolgoznak, hogy létrehozzák a vízfolyások fölött átívelő műtárgyakat. Lánycsók települése után próbacölöpözési tevékenységek zajlanak, míg kissé távolabb, Mohács felé haladva, egy vízmosásnál rézsűépítés folyik.

A hatalmas beruházáson dolgozók döntő többsége az ország számos pontjáról érkezett és hamarosan a mostaninál jóval többen lesznek, várhatóan már nyártól csak a híd építésén mintegy százan dolgoznak majd.

Az építkezés főbb csomópontjai:

A kormány kezdetben 389 milliárd 300 millió forintot különített el a mohácsi Duna-híd és a hozzá tartozó úthálózat megvalósítására 2024 és 2031 között.

Az utómunkálatok, az engedélyezési folyamatok és egyéb költségek fedezésére a beruházás befejezése után következő két évben összesen százmillió forint érkezik a központi költségvetésből. Ezen felül, amikor eldőlt, hogy a szigeti oldalon is kétszer két sávon valósul meg az út, további nyolcvan milliárd forint áll rendelkezésre.

Related posts