Hullik a vakolat – egy szórakoztató és ugyanakkor szívfacsaró élmény, ahol Lisa Kudrow lenyűgöző alakítása mindkét műfaj esszenciáját megjeleníti. A film hol komikus helyzetekkel, hol érzelmekkel teli pillanatokkal játszik, miközben a karakterek életének


Lisa Kudrow és Ray Romano Netflix sorozata azért olyan jó, mert könnyedén keveri a vígjátékot, a krimit és a családi drámát, a két főszereplő pedig szenzációs.

Ray Romano nem az a név, amire felkapja a fejét az ember, nem az, ami elad egy filmet vagy sorozatot. A kilenc évadot megélt Szeretünk, Raymond (1996) után - ahol egyébként a legjobban fizetett sorozatszínész rekordját állította be - Romano legnagyobb szerepe a Jégkorszak-filmek gyapjas mamutja, Manny hangja volt, azóta epizodista. Kisebb szerepekben láthattuk az elmúlt években, rendszerint megbízható, jó játékkal, de mindenképpen meglepetés volt, hogy a Netflix pont őrá épített egy sorozatot. Pedig a Hullik a vakolatot tényleg ő adja el - és egy másik, szebb napokat látott sorozatszínész, Lisa Kudrow. A történet szerint ők ketten egy házat akarnak eladni, ahol pont NEM hullik a vakolat, de akad ezer másik probléma.

A történet látszólag egyszerűnek tűnik: Paul (Romano) és Lydia (Kudrow), akik már nem tudják fenntartani impozáns Los Angeles-i otthonukat, úgy döntenek, hogy megváljanak gyönyörű kertvárosi házukért. Az eladásra jelentkezők sora bőven akad, ám mindig közbe jön valami váratlan esemény, legyen az a potenciális vevők részéről, vagy éppen a házaspár környezetéből. Például hirtelen feltűnik Paul börtönből szabadult testvére (Denis Leary), aki nem rest pénzt követelni a titokban tartott múltjáért cserébe. A szálak egyre bonyolultabbá válnak, és a házaspár életének színtere igazi felfordulás közepette találja magát.

A vevők között ott van a bukott színész, JD (Luke Wilson) és manipulatív felesége, Margo (Linda Cardellini), egy leszbikus pár, akiket pont a házvásárlás tarthat össze, egy afro-amerikai család, ahol a férjnek van rejtegetni valója, és persze ott van a vidám, kokainon pörgő ingatlanos, aki senkinek sem hagy nyugtot, hogy végre megkaphassa a jutalékát.

Ha a kissé megkopott fényű komikusok rejtélyeket oldanak meg egy titokzatos, régmúlt épület falai között, akkor nem vagy egyedül: a nyolc epizódos sorozat valójában a „Gyilkos a házban” napfényes kaliforniai megfelelője. Itt talán kevesebb világsztár és egy kisebb ingatlan található, ráadásul a gyilkossági ügy is kevésbé bonyolult, mégis izgalmas kalandra invitál.

csupa olyasmi, amit nem néznénk ki a Romano-Kudrow párosból, de nem is biztos, hogy mindent ők követtek el. Liz Feldman (Az élet csajos oldala, Halott vagy) ugyanis remekül keverik a lapokat, ahogy a szereplők közül egy ponton mindenki kavarni kezd, persze van, aki jószándékból, van, aki önös érdekből, és van, aki azért, mert egy szemétláda, ilyen a természete, nem tudja magát meghazudtolni. A sorozatnak azonban nem a csavaros történet az erőssége a maga fordulataival, hanem az, hogy képes egyszerre több műfajon belül mozogni.

A "Hullik a vakolat" című sorozatot vígjátékként ismerhetjük meg, hiszen alapvetően könnyed és szórakoztató a hangulata. A főszereplők között két, a komikus műfajban jártas színész található, ami igazán színesíti a produkciót, és a forgatókönyvbe is belecsempésztek vígjátéki karaktereket. Például az afro-amerikai férj karakterét, akit O.T. Fagbenle író-rendező formál meg, de éppen ez a figura tűnik a legkevésbé hitelesnek, mivel túlságosan egydimenziós. A sorozat igazi ereje abban rejlik, ha megőrzi ezt a könnyed stílust, miközben egy krimi szálat is beemel, és az ingatlanpiac iránt érdeklődőknek is kínál valami izgalmasat, mindeközben pedig a házaspár története is kibontakozik.

Miközben körülöttük a vásárlók és érdeklődők zűrzavara tombol – hol tolakodó, hol erőszakos, néha pedig érzelmi zsarolásra vetemedve –, ők csendesen szenvednek. Nem úgy, mint egy tragikus orosz dráma színpadán, ahol a fájdalom nyíltan és hangosan tör felszínre, hanem inkább belső vívódásukban, visszafojtott érzésekkel küzdenek. Néha egymásra is haragszanak, de mindenki számára nyilvánvaló, hogy a helyzetük nem reménytelen; a feszültség, bár súlyos, mégis feloldható.

Bár nem mindig egyértelműen, a ház iránt érdeklődők befolyásolják a pár sorsát, lehetőséget adva nekik arra, hogy folyamatosan haladjanak előre, majd időnként visszalépjenek, vagy éppen ellenkezőleg. Ez a játékosság izgalmas dinamikát teremt a cselekményben. Azonban nem minden esetben van ez finoman kidolgozva. Van olyan kulcsszereplő, akit kizárólag a történet végén mutatnak be, ami nyilvánvalóan érzékelhető.

"Jé, teljesen kiment a fejünkből, pedig mennyire lényeges ő!"

A szövegben említett karakterek és színészek valóban kiemelkednek a sorozat világából, ahol a humor és a dráma találkozik. Nehezen elképzelhető, hogy Romano és Denis Leary testvérek lennének, annyira eltérőek. Linda Cardellini karaktere viszont egy igazi fura tojás, akinek a viselkedése néha már túlzásba vitt, szinte karikatúraszerű. De ne feledjük, hogy ez egy könnyed szórakozás, ahol a nevetés és a szívszorító pillanatok váltakoznak. Ami igazán megemeli a sorozat színvonalát, az Kudrow és Romano alakítása. Ők ketten olyan könnyedséggel viszik a történetet, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire mély érzelmeket közvetítenek. Kudrow mindig is megmutatta a gyengéd és komoly oldalát, de Romano karaktere valóban meglepőbb fordulatokat hoz. Az ő átalakulása a zárkózott férjből a lassan széteső apává egy érzelmi utazás, amit jó látni. Örömteli nézni, ahogy mindketten brillíroznak a szerepeikben!

Related posts