Érdekes módon, a legújabb CAF-villamosok nem a megszokott úton érkeznek Budapestre.

Budapesten folyamatosan megjelennek az új, modern CAF-villamosok, azonban kevesen ismerik a történetüket, és azt a hosszú, bonyolult folyamatot, amely végül eljuttatta őket a főváros síneire.
A Budapesti Közlekedési Központ nemrég tette közzé, hogyan jutnak el a spanyol gyártósorról a budapesti vágányokra ezek a több tíz tonnás szerelvények.
A Santander kikötőjébe való szállításuk során különleges kamionokat használnak, amelyek biztosítják a biztonságos és hatékony tranzitot. Miután megérkeznek, a rakományt gondosan emelik át a hajóra, így kezdetét veszi az izgalmas "európai körutazás" a tengeren.
A tengerparti élmények után Belgium vár ránk, ahol a villamosok a Zeebrugge kikötőbe érkeznek. Itt újra közúti szállításra váltanak, hogy folytathassák útjukat. Ezt követően Hollandia felé veszik az irányt, majd Németországon át, Magdeburg városánál megállnak egy gyors ellenőrzésre. Innen pedig Lengyelország felé folytatják az utat, Opole városán keresztül haladva, végül pedig...
Mivel a rakomány mérete meghaladja a szokásos határokat, a szállítás csak éjszaka valósulhat meg, és ehhez speciális engedélyek szükségesek. A teljes logisztikai folyamat rendkívüli gondosságot és precíz tervezést követel, hiszen az időzítés, az útvonalak engedélyezése, a közlekedési költségek és a határokon való átkelés mind külön figyelmet igényelnek.
Nem meglepő, hogy a BKK a tengeri és közúti szakaszok összehangolására épít, hiszen ez a megközelítés bizonyult a legoptimálisabb és legbiztosabb megoldásnak.
A szerelvények modern technológiai megoldásokkal és alacsony padlós kialakítással érkeznek, melyek révén a város lakói és látogatói számára egyaránt kényelmesebb és akadálymentesebb utazási élményt biztosítanak.