Milliárdos iparággá nőtte ki magát az okoseszközök piaca a kisállatok számára.


Egyre többen vesznek automata etetőt, itatót, vagy GPS-es nyakörvet a kisállataiknak. A piac főleg Nyugat-Európában pörög, de Magyarországon is felfuthat a következő években.

Az európai okos kisállateszközök piaca már meghaladta az egymilliárd dolláros (334,1 milliárd forintos) határt – állapítja meg a SmartPaw legújabb piaci elemzése. A jövőbeni kilátások alapján várható, hogy a piac évente legalább 15 százalékkal fog növekedni. Az előrejelzések szerint ez a szegmens több mint háromszor olyan gyors ütemben fejlődik, mint a hagyományos állatgondozási ágazat.

Magyarországon a piac most lép a korai tömegfázisba, a növekedés tehát gyorsabb lehet a következő években, mint a nyugat-európai országokban. "A hazai lendületet a fiatal, városi gazdik, az e-kereskedelmi csatornák erősödése, és az okosotthon-megoldásokkal való integráció hajtja. A városi, technológia iránt nyitott gazdik körében már most dinamikusan növekszik az érdeklődés például az okos kisállat-azonosítók iránt" - írja a SmartPaw Magyarország. A piac szempontjából fontos lehet, hogy Magyarországon az egyik legmagasabb a kutyatartók aránya (50 százalék).

A nyugat-európai országokban már minden harmadik kisállatgazda használ legalább egy smart pet eszközt. Az automata etetők, itatók, GPS-es nyakörvek, vagy interaktív játékok a magyarországi kisállattartóknak csak a 8-9 százalékát érték el tavaly, de a vállalat előrejelzése szerint idén már a gazdák 12-14 százaléka használhatja ezeket, két éven belül pedig a 20 százalékuk. Itthon és európai szinten is a GPS-es nyakörvek a legnépszerűbbek (7-8, illetve 21-22 százalék használ ilyet), de az okos kisállat-azonosítók is egyre több gazda figyelmét keltik fel. Ezeket az NFC-, vagy QR-alapú jelölőket az állatorvosi és önkormányzati adatbázisokba is integrálják néhány francia, vagy német városban.

Related posts