Norris: Messze fölülmúljuk a leggyorsabbakat, de sajnos a vizes gumik nem segítenek... | M4 Sport

A vádaskodások és a szigorú technikai ellenőrzések kereszttüzében egyre inkább gyanússá vált a McLaren teljesítményének visszaesése. Lando Norrisnak elege van már ezekből az elméletekből, és úgy érzi, hogy a csapatának valódi problémákkal kell szembenéznie.
Rugalmas szárnyak, az autó belsejéből állítható hasmagasság, vizezett gumik és rejtélyes kopólemezek – az utóbbi hónapok során a McLaren és a Red Bull folyamatosan egymásra mutogattak az FIA-nál. Az előterjesztett ügyek között akadtak komolyabbak és látszólag jelentéktelenek is, de most, hogy a McLaren a szezon végén többször is megbotlott, felvetődött a kérdés: vajon történtek-e a háttérben olyan változások, amelyeknek mégiscsak lényeges hatásuk lehetett a teljesítményükre?
A Red Bullnál az utóbbi két hétvégén többször is célozgattak erre. Max Verstappen a mostani hétvége elején azt mondta, "megmutatkozhat minden csapat valós versenytempója", míg Helmut Marko tanácsadó legalábbis gyanúsnak találta, hogy Lando Norrisék legutóbb már egyáltalán nem bántak olyan kíméletesen a gumikkal, mint korábban...
Markó a F1-Insidernek így fogalmazott: „...”
Egy osztrák lap értesülései szerint a háttérben a gumik vízzel való manipulálásának trükkje állhat. Míg az FIA és a Pirelli határozottan cáfolja, hogy bárki is ilyen praktikákhoz folyamodott volna az idén, a német forrás arról számolt be, hogy állítólag pontosan 50 milliméternyi vizet juttattak a gumik belsejébe, hogy így hűtsék és meghosszabbítsák azok élettartamát a verseny során. Az értesülések szerint a McLaren, a Ferrari és a Williams csapatai Brazíliában már nem mertek élni ezzel a megoldással, amit Rob Marshall, a Red Bull korábbi szakembere hozott magával Wokingba. Marshall még évekkel ezelőtt kísérletezett hasonló módszerekkel előző csapatánál, mielőtt az FIA végül végleg betiltotta ezt a gyakorlatot.
Miközben az F1-Insider igyekszik alátámasztani értesüléseit a részletek pontosításával, az FIA világossá tette, hogy nincs semmilyen aggálya a gumivizezési problémákkal kapcsolatban.
Las Vegasban a McLaren csapata ismételten nem tudta teljesíteni a reményeknek megfelelő teljesítményt. Lando Norris az időmérő edzés során a 6. helyet, míg Oscar Piastri a 8. pozíciót szerezte meg. Ez a teljesítmény akár gyanúra is okot adhatna, de Norris hangsúlyozta, hogy a Bakuban alkalmazott mini DRS betiltása és egyéb technikai megoldások eltávolítása miatti kritikák alaptalanok.
Norris véleménye szerint a csapat jelenlegi gyengélkedésének hátterében egyértelmű ok áll: Las Vegas különleges pályája. "Itt nagyon alacsony a tapadás, ami egyszerűen nem kedvez nekünk. Az autó karakterisztikájához nem illik ez a környezet. Ahhoz, hogy gyorsak legyünk, folyamatosan a határon kell autóznunk. Gyakorlatilag nehéz maximálisan kihasználni az autó adottságait, és amikor ez sikerül, akkor valóban versenyképesek tudunk lenni. De ezen a pályán egyszerűen nem tudunk mindent kihozni belőle" - osztotta meg gondolatait. Hozzátette, hogy minden egyes körben más-más kihívással kell szembenézniük, és a sokféle probléma miatt lehetetlen egyszerre mindent orvosolni. "Egy apró hiba is könnyen jelenthet egy-két tizedmásodperc hátrányt. Ez pedig túl nagy kihívást jelent számunkra."
A csapatfőnök Andrea Stella eközben arról beszélt, nem ilyen hideg és csúszós körülményekhez tervezték az autójukat, ezért ezen a hétvégén az tartományon kívül van.
Az időmérő edzés során különösen figyelemre méltó volt, hogy több csapat, köztük a Ferrari és a Red Bull is több bemelegítő kört futott a gyorskörük előtt. Ezzel szemben a McLaren pilótái már az első körükben is a gázpedálra léptek. Norris megjegyezte, hogy nem látott problémát ezzel a megközelítéssel: "Próbáltam már olyat, hogy előbb futottam egy bemelegítő kört, aztán következett a gyorskör, de nem tapasztaltam semmiféle csodát. Szóval nem tudom, lehet, hogy nem volt a legjobb módszer. De ma nem ez volt a fő problémánk."
"A problémánk inkább az autónk egyensúlyával és a vezetési stílusunkkal függött össze. A helyzetet csak bonyolította, hogy ezáltal eléggé megnehezedett a dolgunk. Nem a gumik minősége, nem a hőmérséklet szélsőségei, és nem is a sok felesleges tényező játszanak szerepet. A víz sem számít... Egyszerűen ezek a körülmények nem kedveznek az autónknak."