A magyar tanulóvezetők helyzete rendkívül aggasztó.


Forgalom, kátyúk, életveszély - egy új kutatás szerint a világon csupán két országban nehezebb a vezetés elsajátítása, mint nálunk, Magyarországon.

Vezetni tanulni, egy tonnás, másfél tonnás, gépi erővel működő fémdobozt magunka és másokra sem veszélyt jelentve a forgalomban terelgetni eleve nehéz, stresszes dolog, de van, ahol az átlagnál is rosszabb élmény.

Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Svédországban Franciaországban és Németországban tevékenykedő online vezetésoktató szolgáltató most listát állított fel az ilyen szempontból legrosszabb (és legjobb) országokból. A négy szempontot értékeltek 1-10-ig, majd ezeket átlagolták: a dugókat, azaz hogy a nagyvárosokban mennyivel tovább tart egy út, mint szabad utakon lenne (a TomTom 2024-es Traffic Indexe alapján), a 100 ezer főre vetített halálos balesetek, illetve gépjárművek számát (mindkettőt a World Poulation Review alapján), valamint a közutak minőségét (a Világgazdasági Fórum versenyképességi jelentése alapján).

A szégyendobogóra ennek fényében két szomszédos ország, valamint a mi országunk is felkerült.

A Zutobi számításai szerint a legrosszabb a helyzet Romániában, keleti szomszédunk mindössze 2,38 pontot kapott, miután az országban 9,6 közúti halál jut 100 főre, de az utak állapota is csak 2,96-os részértéket adott. A dugókra 48%-os értéket számoltak (minél magasabb, annál rosszabb).

Barátaink, a lengyelek, 2,50 ponttal zárták a teljesítményüket. A statisztikák szerint 6,5 halálos áldozat jut 100 ezer lakosra, míg az útminőségük 4,14 pontra értékelhető. Az általuk tapasztalt forgalmi torlódások pedig 36,67%-os dugóindexet mutatnak.

Hazánk összesítése 2,86 pontot mutatott, míg az ország hírhedt útjai csupán 3,89 pontot kaptak a 10-ből. A statisztikák szerint 100 főre 7,4 baleseti halál jut, és a dugóindex 46%-ra emelkedett.

Figyelemre méltó, hogy a legrosszabb 10 helyezett között szinte kizárólag európai, sőt, mindegyikük szocialista múltra visszatekintő ország.

A részletes statisztikákat nézve a dugóindex tekintetében Mexikó bizonyult a legnagyobb problémával küzdő országnak, hiszen itt a dugók aránya 52%-kal volt a legrosszabb. A közúti balesetek halálozási mutatói alapján Szaúd-Arábia teljesített a legrosszabbul, ahol 100 ezer főre 18,5 áldozat jutott. Ha a gépjárművek sűrűségét vizsgáljuk, akkor Finnországban találkozhatunk a legnehezebb helyzettel: ott 100 ezer lakosra 95 ezer autó jut, ami komoly kihívás elé állítja a közlekedés résztvevőit. Végül, az útminőség szempontjából Románia emelkedik ki a statisztikákból, ahol a már említett 2,96-os érték a legrosszabb helyzetet tükrözi.

A legfrissebb felmérés alapján a tanulóvezetők számára kiemelkedően kedvező országok a következők: Szingapúr, amely 8,87 pontot ért el, Svédország 8,28 ponttal, valamint Hollandia és Dánia, amelyek egyaránt 7,56 pontot kaptak.

Related posts