Összeomlott a balatoni vasúti közlekedés, de Lázár már megtalálta a bűnöst: a Siemens a felelős mindenért.


Vitézy Dávid és Magyar Péter is nekiment Lázár Jánosnak, miután a pünkösdi hétvége első napján újra összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon: mint arról Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid is beszámolt, a Budapest-Székesfehérvár-Balaton tengelyen számos vonat jelentős késéssel vagy egyáltalán nem közlekedett, pótlóbuszokat állítottak forgalomba, az utasokat több esetben tájékoztatás nélkül hagyták a nyílt pályán veszteglő szerelvényeken. A MÁV közleménye szerint a káosz hátterében "egy meghibásodott sorompó" állt Tárnoknál, emiatt a vonatok csak lassabban közlekedhettek. A székesfehérvári vonalon 45-70 perces menetidő-növekedésre kellett számítani, számos állomáson a vonatok huzamosabb ideig vesztegeltek. A balatoni InterCityk közül több nem ért el a végállomásáig: például a 11:05-kor a Déli pályaudvarról Tapolcára induló Kék Hullám Expressz csak Badacsonytomajig közlekedett, a többi szakaszon pótlóbuszok vitték tovább az utasokat. A vasúttársaság 22 óráig feloldotta a helyjegy-kötelezettséget a balatoni IC-ken, de elismerte, hogy több vonat nem követhető a Vonatinfó rendszerében.

A kialakult helyzetre Vitézy Dávid éles szavakkal reagált: "A pünkösdi hétvége első délelőttjén ismét összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon, műszaki hiba miatt. Tegnap délután után ma újra szembesültünk ezzel a problémával." Vitézy hangsúlyozta, hogy az év elején Lázár János által bejelentett tízpontos vasúti akcióterv már az első nyári hétvégén megbukott. Kifejezte véleményét, miszerint az utasok a késések ellenére csupán a jegyár felének visszatérítésére jogosultak - a bérleteseket pedig teljesen figyelmen kívül hagyták - miközben a korábban ígért klímás pótlóbuszok elmaradtak, és az utastájékoztatás rendkívül zűrzavaros volt. "Az emberek nem utaznak azért, hogy kapjanak egy Lázár-kupont" - mondta. "Az utasok órákon át várakoztak bármilyen információ nélkül." Különösen aggasztónak találta a Volánbusz új beszerzésének lemondását, amelyet a kormány fedezethiányra hivatkozva indokolt. Vitézy hangsúlyozta, hogy a látványos, de meg nem valósult ígéretek helyett valódi fejlesztésekre van szükség: "A vasúton a legnagyobb idei beruházás csupán néhány mosdó kitakarítása volt." "Csehország idén 50-szer annyit költ vasútfejlesztésre, mint Magyarország." Magyar Péter szintén Lázár Jánost bírálta: "Kelenföldön, vagy bárhol a balatoni vasútvonalakon rendkívüli Lázár-információkra várnak, ahol tegnap óta totális káosz uralkodik. Jelenleg is több ezer ember várakozik teljes bizonytalanságban, forróságban, tájékoztatás és ivóvíz nélkül." "Te klimatizált buszokat, tiszta mosdókat és működő vasutat ígértél már sokadszor a három éves miniszterséged alatt. Ebből semmit nem tapasztalnak a magyarok, akik az ünnepi hosszú hétvégén szeretnének eljutni a családjukkal pihenni. A magyarok nem Lázár-csekket akarnak kapni, hanem emberi körülmények között szeretnének A-ból B-be eljutni" - írta az ellenzéki vezető. Lázár János szintén reagált a Facebookon a vasúti összeomlásra. Mint fogalmazott: "A MÁV-csoport teljes kártérítést fizet a balatoni vonal károsultjainak, tehát nem csupán a jegyár 50%-át, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatt." Majd így folytatta: "Ezt a döntést hoztam, miután ma ismét megbukott az a vasútvonal, amelyet csupán 10 éve újított fel teljeskörűen a Siemens." Ekkor természetesen a Siemensnek is nekiment.

Először is, a magyar utasok kártérítési biztosítására milliárdokat költünk, mielőtt egyetlen fillért is kiadnánk a Siemensnek új megrendelésekre. Ezt addig így is kell tennünk, amíg a német cég nem javítja ki a korábbi munkáikban felfedezett hiányosságokat és hibákat. Ma körülbelül 10 ezer ember szenvedett kárt amiatt, hogy a németek nem a megszerződött minőségben végezték el a pályát, pedig a 15 milliárdos beszállítói díjat éppen ezért kapták. Most nekünk kell kifizetnünk az utasok kártérítését, de biztosítani fogjuk, hogy az utolsó eurócentet is vissza fogjuk szerezni tőlük!

A silány munka természeténél fogva sosem marad el, de az igazi kérdés az, hogy miért éppen tíz év után kezdik el sokan észrevenni a problémákat (hiszen már a Gyurcsány-féle "elmúlt nyolc év" is régóta a köztudatban van). Az elmúlt évek káosza pedig nem kevesebb, mint az elmúlt évtizedek következménye. Ha pedig a NER-lovagok próbálnak valamit felújítani, akkor miért nem tapasztalható a szükséges lelkesedés? Egy olyan országban, ahol a legalkalmasabb vezetők rendre kétharmados többséget élveznek, mindig van valaki, aki a hibás. Az egész kirohanás inkább felelősségáthárításnak tűnik, de persze ez csak a látszat. A bohóckodás nem áll meg itt: Lázár a "Pride-betiltásról" úgy véli, hogy a törvény világos, és nem szabad hülyét csinálnunk magunkból azzal, hogy nem hajtjuk végre.

Related posts