Fakad a mesterséges intelligencia iránti lelkesedés – egy frissen debütált sorozat fedi fel a gépek titkos világának rejtelmeit.


A mesterséges intelligencia elterjedésével több olyan kérdés is felmerül, amire globálisan még nincs egyértelmű válasz. Az AI működéséhez elengedhetetlen, hatalmas energiaigényű adatközpontok ellátása például egy olyan feladat, amire muszáj lesz megoldást találni a technológia további fejlődéséhez. Erről, és még sok másról is értékes információkat szerezhetünk egy nem rég indult vállalati podcastból.

A 2022 végén debütáló GPT-3.5 chatbot, amelyet az OpenAI fejlesztett ki, óriási változást hozott a nagy nyelvi modellek világában, és ez a hullám azóta is töretlenül folytatódik. A fejlődés üteméhez szükséges, hogy a mesterséges intelligencia alapú megoldások megfelelő mennyiségű adatra, kifinomult fejlesztői és szoftveres infrastruktúrára, valamint talán sosem látott mértékű energiaellátásra támaszkodjanak. Érdemes megjegyezni, hogy a jelenlegi globális energiafogyasztás körülbelül 2%-át az adatközpontok használják fel, és egyes előrejelzések szerint ez a szám 2030-ra akár meg is duplázódhat.

A trendet érzékelve a Schneider Electric 2021-ben létrehozta saját AI szakértői központját, az "AI Hub"-ot, amely jelenleg több mint 350 témabeli szakértőt foglalkoztat.

A kezdeményezés nemrégiben egy új podcast sorozattal gazdagodott, amely az "AI at Scale" nevet viseli. Ez a sorozat mélyreható betekintést kínál a mesterséges intelligencia aktuális állapotába, és folyamatosan értesít a legfrissebb fejlesztésekről és trendekről. A cél az, hogy a nemzetközileg elismert szakértők tudományos és gyakorlati tapasztalatait széles közönség számára hozzáférhetővé tegyük, lehetőséget teremtve a technológia iránt érdeklődők számára, hogy naprakészen követhessék az innovációkat.

A diskurzusok során sokféle izgalmas kérdés kerül a középpontba, például, hogy miként lehet hatékonyan reagálni a megnövekedett energiaigényekre, hogyan vonhatnánk be szélesebb szakmai köröket a mesterséges intelligencia fejlesztésébe, vagy miért kulcsfontosságú a munkavállalók felkészítése az AI intenzív alkalmazására.

A legújabb podcast epizódban Natalya Philogene, a Schneider Electric belső ellenőrzési vezetője osztja meg tapasztalatait a cég által kifejlesztett pénzügyi asszisztens chatbotról. Ez a forradalmi megoldás nem csupán innovációs díjat nyert el a Future of Finance által kiírt 2024 Digital Finance Awards keretében, hanem jelentős hatással volt a csapata munkafolyamataira is. Natalya beszél a chatbot bevezetésének előnyeiről, arról, hogy miként változtatta meg a munkamódszereiket, és hogyan ösztönözte őket újabb innovációk keresésére. Érdemes meghallgatni, hogy miként formálja a technológia a jövő pénzügyi világát!

Related posts