Megújult a hazai felsővezetők népszerűségi rangsora: bemutatkozik az új LinkedIn toplista!


Az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői rangsora komoly változásokat hozott, és az élen Kékesi Sándor, a Jabil Circuit vezérigazgatója áll. Kékesi az elmúlt évben lenyűgöző teljesítménnyel megduplázta követői számát, ezzel biztosítva magának az első helyet a listán.

Az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyéből két olyan felsővezető is a top 5-be került, akik egy éve még az első lépéseket tették a LinkedIn-en. Idén készült el az első régiós toplista, amelyet viszont a cseh vezetők taroltak le. A legnagyobb cégek között az öt legnagyobb követőtáborral rendelkező felsővezetőből négy cseh. A regionális rangsort az Uniomediát is magába foglaló Rothman&Roman csoport állította össze.

Az amerikai Jabil Circuit magyarországi vezérigazgatója, Kékesi Sándor, a LinkedIn követőtáborát megduplázva, megelőzte az Uniomedia toplistáját hosszú ideje vezető Keszte Róbertet, aki a Continentál élén áll. Az idei év azonban nem csupán ezzel a kiemelkedő teljesítménnyel hozott változást az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek körében. Jelasity Radován, az Erste Bank vezérigazgatója, és Szászi István, a Robert Bosch cégcsoport irányítója is a legjobbak közé emelkedtek, hiszen míg Jelasity egy évvel ezelőtt mindössze 256 követővel büszkélkedhetett, Szászi még csak egyetlen követőt tudhatott magáénak.

A LinkedIn töretlenül növekvő népszerűségét az üzleti kommunikációban jól mutatja, hogy a tavalyi harmadik, Heiszler Gabriella, a Spar vezetője 29 százalékos követőszám-gyarapodással is csupán az ötödik helyet szerezte meg idén.

A felsővezetői profilok népszerűsége azt demonstrálja, hogy mennyire értékes kommunikációs csatornává vált mára a LinkedIn. Növekedésre pedig még bőven van tér, amit az idén először elkészült regionális LinkedIn felsővezetői toplista pontosan megmutat. A Rothman&Roman nemzetközi kommunikációs ügynökség által az Uniomedia közreműködésével összeállított rangsor a cseh felsővezetők elsőségét hozta. Közép-Kelet-Európa legnagyobb vállalatainak felsővezetői között 2023-ban a Skoda vezérigazgatója szerezte meg az első helyet több mint 46 ezres követőtáborral. A top 5-ben rajta kívül a KAUFLAND ROMANIA felsővezetője mellett további három cseh cég első embere kapott helyet. Reakciószám alapján az első öt topvezetőből kettő cseh, kettő szlovák, egy pedig román vállalatot vezet.

A nagyvállalati felsővezetők körében ma már közel kétharmad aktívan jelen van a LinkedIn platformján. Ennek a közösségi hálónak a népszerűségét jól tükrözi, hogy az interakciók száma drámaian megnövekedett, még a követők számának emelkedésénél is jelentősebb mértékben. Különösen figyelemre méltó, hogy a vezérigazgatók és a HR-vezetők bejegyzései átlagosan 20-30 százalékkal több reakciót generáltak idén, míg a kommunikációs vezetők posztjai esetében ez a növekedés akár 50 százalékot is elérte a tavalyi évhez képest.

A magyar vállalatvezetők között a legnagyobb figyelmet és interakciót generáló személyek rangsorában 2023-ban ismét Keszte Róbert (Continental) áll az élen. Mellette Rékasi Tibor (Telekom), Solti Andrea (Shell), Heiszler Gabriella (Spar) és Kékesi Sándor (Jabil) tölti be a legmagasabb pozíciókat a top 5-ben.

A marketing- és kommunikációs vezetők rangsora egy lényeges átrendeződést mutatott: Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője felkerült a negyedik helyre, ezzel megelőzve Kutas Istvánt, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatóját. A követők számának alapján készült listát továbbra is Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója vezeti, aki 2024-ben 21 százalékkal bővítette rajongótáborát – ez már évek óta tartó stabil teljesítménye. Őt követi Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, valamint Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója, és Bodó Teodóra, a Robert Bosch cégcsoport kommunikációs igazgatója.

A kommunikációs és marketing szakemberek körében az elköteleződés (engagement) kiemelkedő jelentőséggel bír, mivel ez a mutató a legjobban tükrözi, milyen mértékű aktivitást tudnak generálni a tartalmaikkal. Ezen a területen Radó András áll az élen, őt követi Blaumann Debóra az Erste Banktól és Gáspár Bence az OTP-től. A legjobb ötben helyet kapott Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, valamint Pantl Péter, a MOL marketingigazgatója is.

A hazai LinkedIn-közösségben még mindig fellelhetők olyan felsővezetők, akik a legnagyobb vállalatok vezetőinél is figyelemre méltóbb online jelenléttel bírnak. Kiemelkedő példa erre Joó István, a Külgazdasági- és Külügyminisztérium alá tartozó HIPA - Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója. Tavaly még 9339 követője volt, de idénre ez a szám hihetetlen módon megduplázódott, így már 18 ezer fölött jár. Hasonlóan figyelemre méltó Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatója, aki 13 ezer követőjéről húszezer fölé emelte rajongótáborát. Az ilyen teljesítmények jól mutatják, hogy a LinkedIn nem csupán egy szakmai platform, hanem a vezetői hatékonyság és a kapcsolati tőke növelésének is fontos terepe.

A kutatásban részt vevő ötven jelentős vállalat az Opten céginformációs szolgáltató legújabb, 2023-as árbevétel alapú rangsorából származik. Ezen kívül a kommunikációs ügynökség a magyar kereskedelmi bankok vezetőit is bevonta az elemzésbe. Az érintett cégek vezérigazgatói összesen 61 ezer követőt, a HR-vezetők 73 ezer követőt, míg a kommunikációs és marketing szakemberek 52 ezer követőt tudhatnak magukénak. A pénzügyi vezetők követőtábora jelenleg 30 ezer alatt van.

"2024 a felsővezetők LinkedIn-közösségében a látványos növekedések éveként vonult be a történelembe. Az adatok világosan tükrözik, hogy az online közösségépítés szerepe egyre nagyobb jelentőséggel bír a vállalatvezetés csúcsán is. Nyilvánvaló, hogy mindez nem csupán kommunikációs és presztízsszempontokból fakad, hanem egyre tudatosabb üzleti megfontolások is állnak mögötte. Szakmai szempontból kiemelkedő fontosságú, hogy idén cseh partnerünk, a KNKTR is részt vett a kutatásban, amely lehetővé tette a regionális összehasonlítást."

Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója és a Rothman and Roman cégcsoport stratégiai igazgatója, összegzett néhány lényeges tapasztalatot a kutatás során.

2024-ben a Rothman&Roman (az Uniomedia anyavállalata) először állította össze a regionális nagyvállalati toplistát, miután az Uniomedia az elmúlt három évben alapos elemzésnek vetette alá a legnagyobb magyar cégek felsővezetőinek LinkedIn-profilját. A kelet-közép-európai nagyvállalat-vezetők helyi szintű vizsgálatához az Uniomedia mellett a cseh KNKTR is csatlakozott, hogy feltérképezzék, mely országokban használják a szakmai platformot a legaktívabban üzleti és kommunikációs célok érdekében a gazdaság kulcsszereplői. Az elemzés eredményei világosan mutatják a LinkedIn szerepének erőteljes növekedését a vezetői kommunikációban, a vállalati és munkáltatói márkaépítésben, valamint a belső kommunikáció fejlesztésében.

Csaknem ötször annyi követője van a legnagyobb követőtáborral rendelkező cseh Klaus Zellmernek (Skoda), mint a Magyarországon legjobbnak számító Kékesi Sándornak1 (Jabil), ami még akkor is óriási előny, ha tudjuk: az autóipar sokkal szélesebb körű érdeklődésre tarthat számot, mint az elektronikai termékek gyártása. Ami a vezetők posztjai által kiváltott reakciókat illeti, itt az élen járók sokkal kevésbé húztak el a többiektől, és összességében sincsenek olyan nagy különbségek, mint a követőszámok alapján. Épp ezért fontos, hogy a LinkedIn-kutatás nem kizárólag a követőszámokat, de a kiváltott reakciókat és ezek követőszám-arányát is vizsgálta.

Idén először regionálisan is elkészítettük ezt a listát, mert éppen az a globális platformok, mint például a LinkedIn egyik legnagyobb előnye, hogy a vezetők nemzetközi szinten tudnak kommunikálni. Ennek köszönhetően üzeneteik elérhetik azokat is, akikkel a valós életben sosem találkoznának. Ugyanez érvényes a munkavállalókra is: a szakmánk legújabb trendjeit és kiemelkedő képviselőit már mindenki országhatárokon átívelve követi. A hazai listán sok izgalmas változás ment végbe, és bár jelenleg sajnos még nem található magyar vezető a regionális toplistán, meg vagyok győződve arról, hogy ez a helyzet egy-két éven belül meg fog változni. A tapasztalatok szerint tudatos és folyamatos tartalomstratégiával jelentős növekedést érhetünk el a követők számában és a reakciókban is, méghozzá viszonylag rövid idő alatt.

- Kérlek, varázsold egyedivé a szöveget! - kérte Balatoni Zsófia, a Rothman and Roman stratégiai igazgatója és az Uniomedia megalapítója.

Related posts