Vitézy Dávid úgy véli, hogy Budapest pályaudvarain egy olyan ingatlanügylet bontakozik ki, amely hosszú távra, akár évszázadra is kihatással lehet a város fejlődésére.
Vitézy Dávid tájékoztatása alapján a fővárosi négy jelentős pályaudvar jövőbeni hasznosítására egy hétoldalas pályázatot hirdettek meg. Ennek a pályázatnak a benyújtási határideje január végén zárul, és a projekt célkitűzései 2124-ig terjednek.
A Podmaniczky Mozgalom vezetője kijelentette, hogy kérésére a MÁV megküldte számára a szerződéstervezetet. Azonban megjegyezte, hogy a dokumentumban sem vételár, sem bérleti díj nem található, emellett pedig nem tartalmaz előírást a leendő befektetők által végrehajtandó fejlesztésekről sem.
Vitézy Dávid határozottan kijelentette: "A Lázár-minisztérium már most félrevezető tájékoztatásba kezdett, amikor szombati nyilatkozatában azt állította, hogy a pályázatok kizárólag az állomásépületek rekonstrukcióját célozzák. Azonban a kiírások teljesen más irányt mutatnak. Ha valóban a felújítás lett volna a fő szándék, akkor nem lenne szükség arra, hogy a pályaudvarok körüli, 15-30 hektáros területeket magáncégek kezelésébe adják."
Hozzátette: "A kiírások teljesen mentesek bármiféle korlátozástól a város fejlesztésével és a jövőbeni vasúti forgalommal, valamint a funkcionalitással kapcsolatban. Ami a legnagyobb problémát jelenti, az az, hogy nem tartalmaznak iránymutatást arra vonatkozóan, hogy a pályázók hol és milyen projekteket valósítsanak meg ezeken a hatalmas, összesen 89 hektáros területeken, amelyek méretüket tekintve meghaladják a Belváros szűkebb határait. Ezen kívül a pályázat előkészítése során semmiféle egyeztetés nem zajlott le sem a kerületek, sem a főváros képviselőivel."
Vitézy Dávid a pályázatokhoz csatolt térképek elemzése alapján részletesen bemutatta az érintett területeket. Ezek közé tartozik a Nyugati pályaudvar impozáns történeti csarnoka, továbbá a pályaudvar teljes vasútüzemi területe. Emellett a Podmaniczky utca mentén elhelyezkedő beépítetlen sáv is a figyelem középpontjába került, amely a Dózsa György útig terjed. A Keleti pályaudvar szintén gazdag történeti örökséggel bír, beleértve a Kerepesi útig terjedő területeket, valamint a Verseny utca melletti kocsijavító műhelyt. A Déli pályaudvar, a Mészáros utca menti területekkel együtt, szintén fontos szerepet játszik a tervei között. Továbbá, minden vasútüzemi terület a Hegyalja út és a Krisztina körút között, valamint a Kelenföldi pályaudvar teljes területe is érintett. Vitézy kiemelte, hogy a Volán-pályaudvartól délre fekvő rendkívül értékes fejlesztési lehetőségek akár több mint tízezer lakás építésére, sőt, egy új budai központi kórház létrehozására is alkalmasak lehetnek.
"Budapest szívében az összes belvárosi barnamezős terület együttes felajánlása 99 évre, mindenféle megkötés nélkül, egy hétoldalas bevásárlólistán alapulva, olyan gyakorlat, amely a fejlődő világ legkorruptabb országaiban is megdöbbenést keltene. Még Afrikában vagy Latin-Amerikában is meglepetést okozna egy ilyen mértékben egyoldalú tender, amely az államot, a vasúti infrastruktúrát és az utasok érdekeit 99 évre a magánérdekek szolgálatába állítja" - emelte ki.
Vitézy Dávid kifejtette, hogy egy hárommilliós városrégió kulcsfontosságú területeinek és a várost kiszolgáló nagy pályaudvarok sikeres fejlesztése csakis a közérdek figyelembevételével valósulhat meg. Szerinte, ha a közérdek háttérbe szorul, és csak a profitmaximalizálás áll a középpontban, akkor egy ilyen terjedelmű városfejlesztés biztosan nem lesz sikeres. A rendszerváltás utáni zűrzavaros időszakból azt reméltük, hogy Magyarország tanulságokat vont le. Azonban Lázár János legújabb lépései azt mutatják, hogy ő valami egészen eltérőt tanult a rendszerváltást követő időszakból, és nemcsak hogy vissza akarja hozni a régi gyakorlatokat, hanem még nagyobb mértékben kívánja azt alkalmazni.